Ljuset i tunneln!

Det pendlar ju upp och ner från dag till dag med beskeden här, men idag vågar jag mig på att vara liiiiiiite optimistisk!

Började dagen med ctg som alla dagar, det såg ut som innan jämna och kraftiga sammandragningar.. Men igår undersökte vi tappen och öppningen, och det verkade ha gått tillbaka lite! Tappen är något längre och inte lika öppen heller! Så på förmiddagen fick vi träffa läkaren, och fick veta att jag nu får vara uppe och röra mig runt omkring på sjukhuset (inte bara upp på toa!!!!), så sjukt skönt!!! Så tog dom ur sista nålen jag hade i handleden utan att sätta ny, eftersom dem inte anser att läget är så pass akut att jag behöver en infart hela tiden, vilken lättnad att slippa den! Men jag är öm runt alla stick och infarter! Och så sa läkaren att OM helgen fortsätter såhär och sammandragningarna inte blir så dom gör ont så kommer vi bli utskrivna på måndag!! OM, ett stort ord, men vi hoppas såklart! Så på måndag blir det ny mätning av tappen på fm och sen får vi se. Även om jag får åka hem blir det såklart med sjukskrivning och vila, men ändå, att bara vara hemma vore ju fenomenalt!

Idag har vi haft besök av systeryster och barnen. Vi köpte glass och satte oss ute i solen, Vincent och Daniel lekte kurragömma och under hökens vingar kom! Jag ÄLSKAR att se dem två tillsammans, Vincent tyr sig till Daniel och skrattar så han kroknar när dom leker, och Daniel har lika kul han! När vi kom tillbaka till avdelningen åt vi lunch och drack kaffe, sen åkte Vincent "karusell" i Daniels säng! Så himla härlig dag, känner mig gladare och piggare än på hela veckan!

Att vara liggande är inte alls bara dåligt heller! Har kommit på små idéer på pyssel att dona med hemma när jag ska ta det lugnt, riktigt inspirerad att dona lite!

Nu blir det filmkväll på rummet!
Ni får gärna hålla en tumme eller två att helgen håller sig lugn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback