När blir mycket FÖR mycket?

Hur många av er känner igenom era bröst efter knölar en gång i månaden? Hur många av er vet hur man ska gå till väga, och hur man känner någon skillnad?
Jag kan ärligt säga att jag vet. men jag gör det inte. Och det trots att jag faktiskt har varit inne på ultraljud och gjort provtagning på något som fanns i mitt bröst!
 
Oktober är den rosa månaden! Och jag kanske är bitter och inte förstår, men är inte allt detta rosa tjaffs totalt onödigt? Hur många bryr sig om att känna en extra gång på brösten för att man köper en rosa mopp? Eller nåt annat som förvandlats till rosa under Oktober. Och av allt detta rosa så är det bara en pyttedel av det totala priset som faktiskt går till cancerfonden. Är vi så blinda att vi bara går på det och konsumerar vad som helst?
Och vad kostar det egentligen? All reklam, att ändra färgen på massa produkter i bara en månad, att ordna en gala? Borde inte pengarna göra sig bättre för forskningen?
Borde man inte lägga mer pengar på att lära människor att känna igenom brösten ordentligt? För att upptäcka cancern i tid kan bota mer än alla rosa band i världen kan! Om man absolut måste sälja nåt, varför inte en väldoftande billig rosa duschkräm med instruktioner om hur man känner igenom brösten på flaskan?
 
Och i stället för att köpa en mopp, en hudkräm, en keso, eller nåt annat, skänk pengarna direkt till bröstcancerfonden!
 
PlusGiro: 90 05 91-9 | Bankgiro: 900 5919

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback