Praktikjakten!

Eftersom min nuvarande praktik tar slut 6/7 så har jag varit på möten på arbetsförmedlingen några gånger nu.. Jag tyckte att det var dags att leta ny praktik nu, så jag har skrivit upp ställen jag kan tänka mig att vara på, och gått dit idag och frågat om dom kan tänka sig att ha mig där! Det var faktiskt riktigt roligt att gå och visa upp mig, och jag fick positiv respons på ställena jag var på! Sen skulle jag återkoppla till af kl 14, väl hos min handäggare sa jag vart jag hade varit och vart jag ville vara, så vi gick dit och pratade direkt! Så den 16/7 börjar jag praktisera på glassbaren! Kom och köp fika!!!
 
Såhär såg jag ut idag när jag jagade praktik!

Kommentarer
Postat av: Maria Bredin

glass i stora lass

2012-06-25 @ 23:49:57
Postat av: Nea

Kanske dum fråga, men varför praktik? Kan de inte erbjuda dig sommarjobb istället? Då slipper du gå på af.. Mina invandrarklienter har genom af varit på tusen praktikplatser o det ger tyvärr sällan jobb. Var fräck o fråga om lite extratimmar el sommarjobb som kanske kan leda till något annat. Men bara som jag tänker? Lycka till, kram

Svar: Inte alls dum fråga! :) Af tycker det är bra med praktik nu för att "förbereda mig för arbetslivet", jag skulle hellre se ett riktigt jobb, men jag hoppas på att få in en fot och kunna få några extra timmar! Nu är det väl ganska svårt iom att det är så nyöppnat att anställa och kunna ta ut vettig lön, men kan ju hoppas att det kan leta till nåt framöver :) kramar!
Sofiia

2012-06-26 @ 15:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback