Allt är leksaker!

Det händer ibland att jag köper nya leksaker till katterna för att dom ska ha nåt roligt att leka med.. Senst idag köpte jag 4 små tennisbollar med fjädrar, sen innan har dom 2 bollar med kattmynta, pinglor och fjädrar, 3 bollar som skramlar, 6 pingisbollar, några foliebollar, två vippor, och en lampa (som ser ut som en laserpekare) som lyser som en fisk, plus lite plingbollar och en boll man fyller med godis som jag glömt i Sthlm (leksaker till förbannelse)! Som om inte det vore nog tror dom dessutom att allt annat är deras att leka med också, till exempel hårnålar, toffsar, pennor, värmekuddar, och diverse andra små saker!
Så brukar jag tycka att katterna inte alls har nåt att leka med (vilket leder till att jag köper nytt), och jag börjar gnälla över att jag måste köpa toffsar och hårnålar, då är det dags att dra fram soffan! Och hokus pokus så har dom plötsligt 6 pingisbollar, 3 myntabollar, 3 skrammelbollar, och två nya bollar (tog inte fram alla direkt) att jaga runt en lördagkväll, och jag kan sätta upp håret!
Så nu är vi nöjda alla 3!
 
(Och medans jag skrev kom Rufus dessutom dragandes med en handduk i munnen! Lättroade!)

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Hahaha, ja du, vissa katter tar ju vad som helst :) Men jag fattar inte att leksakerna ALLTID hamnar under soffan, det spelar ingen roll var man själv lägger dem. Försöker alltid att lägga dem i hallen. Konstigt nog hamnar leksakerna aldrig i tex sovrummet eller köket, nej, ALLTID under soffan :/ :) Tror kattskrället lägger allt under soffan med flit :)

Svar: Haha eller hur, jag tror också att dom puttar under dom med flit :D Dessutom har jag så låg soffa så jag måste dra fram den när allt är borta, kan inte sticka under armarna eller dammsugaren :D
Sofiia

Postat av: MaryCaroline

Klart de små liven gör det med flit, spelar ju ingen roll var i lägenheten man lägger leksakerna :D Jag använder dammvippan för att dra fram allt under soffan :) Det går varken att få fram leksakerna eller dammsuga under soffan här heller då soffan är för låg för att komma under och för stor och tung för att flytta :)

2012-07-08 @ 22:43:15
URL: http://marycaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback