Kaffe och nybakta bullar!

Igår var jag typ världens snällaste och tog tag i att diska all disk hos mamma, plus plocka undan och dammsuga och torka golven! Det tog en lååång stund, men det blev himla fint och det var skönt när det var gjort! Och eftersom mitt kök är minimalt så intog jag mammas kök idag för att baka bullar efter ett recept jag aldrig testat innan! Dom blev riktigt goda men fula! Trots att dom blev goda ska jag ändra lite i rebeptet till nästa gång, vill till exempel ha lite mindre vanligt socker och ha mer vaniljsocker för att få mer vanliljsmak!
Efter baket diskade jag och dammsög efter mig (det hamnar ju alltid mjöl och pärlsocker lite överallt), sen har vi ätit, och nu har jag just avnjutit en kopp kaffe och en nybakt bulle! Lyxen!

I kväll (alltså strax) ska jag rensa min klädkammare och garerob! Nu åker skiten ut (och lite prylar kanske till förrådet)! I morgon ska jag tvätta, och mellan svängarna i tvättstugan ska jag städa skåp och lådor! I love känslan av att allt är rensat, rent och fräsht!

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Jag önskar mig din silvriga oversizetröja om du tänker rensa bort den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback