Appropå ingenting...

Visste ni att kräks-baciller sitter kvar på en sedel i två veckor!?
Bland annat därför är vi väldigt försiktiga med hur vi hanterar glass, mat, smörgåsar och fika på glassbaren! För mycket saker använder vi engångshandskar, och varje gång vi varit i kassan så spritar vi händerna, när vi gör glass så tar vi aldrig en våffla direkt i handen utan plockar upp den med en servett...
 
I veckan var jag och några till på ett ställe och åt mjukglass, jag tog en bägare.. En vän däremot tog en våffla, och jag reagerade direkt på att personen som var där gick direkt från kassan (ingen handsprit eller nåt) och plockade upp våfflan direkt i handen och hällde i glass..! SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!
 
Jag ville spy där och då!

Kommentarer
Postat av: MaryCaroline

Ja, pengar är ju det mest ohygieniska man kan hålla i, oavsett om det är sedlar eller mynt. Usch vad mycket baskelusker det finns på! :( På jobbet är jag skitnoga med hygienen, tvättar händerna hela tiden, oavsett vad jag har rört, men speciellt när det gäller pengar och när man plockat med smutsig disk. Plocka våfflor med servett har jag för mig är ett måste. Det är supernoga med hygien när det gäller glassområdet överhuvudtaget då bakterierna sprids väldigt snabbt. Har ni haft något besök från miljökontoret? De har massvis med regler angående glasshanteringen, vilket man ju kan förstå.

Men usch det där med mjukglassen. Jag har för övrigt respekt överhuvudtaget för att köpa mjukglass, man vet aldrig hur de sköter maskinerna, de ska ju diskas X antal gånger i veckan. Gör de inte det ökar bakterierna och man kan bli förgiftad. Hände ju i Flen för några år sedan...

Svar: Ja det har vi haft, det är sjukt mycket att tänka på, därför är vi alltid extra försiktiga :)
Men usch, visste inte att det kunde bli så illa, sjukt! Då kan man ju börja undra hur de sköter maskinerna där när de var så dåliga med hygien! Det var dessutom på ett ställe i nyköping där det alltid är mycket folk och långa köer! YACK jag lär inte gå dit igen!
Sofiia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback