Åldersnojjan!

Jaaa jag är fortfarande vaken.. Men med tanke på hur gammal jag är borde jag nog sovit kl 20 för att orka gå upp klockan 04 när tidningen kommer, så som många gamla gör! (Fördomar anyone!? Hahahaha!)
När Petra var här igår (Söndag alltså) pratade vi om nya piercingar i öronen, jaaa vilken bra idé det var tyckte jag! Tills jag kom på att jag "snart" är 30 (trettio, om 4 år fyller jag trettio år ! ! !)! Det passar sig kanske inte med massor hål i öronen vid 30? Hur länge kan jag springa runt med massa örhängen utan att det ser töntigt ut? Behöver jag ha alla örhängen i som jag har?
Jag vet inte vad som gör att jag åldersnojjar just nu, men det gör jag! Funderar på vad jag tänkte göra med livet (för jag måste väl bestämma mig nån gång!?).. Jag vet ju fortfarande inte.. Det jag vet är att jag inte vill bli nöjd, jag vill inte sitta här om 20 år och jobba på ett tråkigt jobb med halvkass lön, med nån jag inte vet om jag ens vill leva med, och med en bunt ungar! Jag vill ta mig längre än så! Men vart vet jag inte. Hittills har jag ju inte tagit mig nånstans! Jag har gått hemma och mått kasst, inte jobbat, inte rest, inte skaffat familj.. Hur dumt? A jag vet. När tänkte jag få nog och börja leva egentligen? Gå hemma och må kasst, really? Det lär inte ta mig nånstans. 

Dom här funderingarna lär inte ta mig längre heller så jag ska ta och bädda ner mig!
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Nea

"bli något mer" innebär att våga satsa något mera.. Gör upp en plan, en anslagstavla för ditt liv, dina drömmar, mål och sen strukturera upp med delmål hur du ska nå dessa mål. Våga ta "skitjobb" med kass lön för att nå dit du vill. Mår man bra i sitt inre o med sin omgivning o det man pysslar med, tror jag inte det spelar nogon roll om du så jobbar i kassan på ica el är direktör.. Du kan!

2011-09-13 @ 08:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback