Självförtroende-krash!

Det här med rita varje dag förvandlades plötsligt till att jag inte har ritat varje dag, förutom lite småkladd som jag har knölat ihop eller rivit sönder.. Ibland när rit-lusten finns så går mitt självförtroende på semester tydligen! Jag blir missnöjd med allt jag gör! Sen läser jag illustrations-bloggar och ser superfina teckningar på internet, då börjar jag fundera på vad fan jag håller på med!? Vad har jag att komma med när det finns så många som är så otroligt mycket bättre än mig? Det här med ritande och målande kanske bara är just en hobby, för hur ska jag konkurera när det finns så sjukt mycket talanger ute i världen?
Just nu finns inspirationen och självförtroendet har faktiskt inte gått på semester än, men det som tryter nu är materialet, jag har inga färger som går bra att använda till sakerna jag skulle vilja göra, inte varken målarfärg eller bra tusch, och då går det åt helskotta för det i stället.. Suck.

Kommentarer
Postat av: Helena- Mamma till Vincent

Hur tror du att dessa blivit så duktiga på att måla om de inte övat!? Och du är TUSEN ggr bättre än många många andra på att rita, så skaffa dig lite självförtroende och va inte så kritisk mot dig själv, det är du inte värd! Du kan verkligen rita! Tro på dig själv, för det gör vi!!! PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback