Om och om igen!

Igår ringde dom från vårdcentralen och diskuterade varför jag vill komma dit (och det vill jag ju eftersom problemet jag hade sist jag var där fortfarande inte är helt borta)! Hon som jag pratade med sa att jag skulle ringa kl 07.30 imorse och få en akut-tid, hon skullel lägga en anteckning att jag skulle få en tid! Ja men visst, då gör man ju det då, så ringde dom upp mig alldeles nyss, och lät för det första inte ens lite trevliga i telefonen! Och sen säger hon att jag får ringa kl 07.30 imorrn bitti igen, för don hade ingen tid idag! Är det konstigt att jag hatar att gå till just vårdcentralen i Flen!? Alltid otrevligt bemötande, och alltid olika läkare som knappt ens undersöker en!Men jag ska inte gnälla för det, jag tänker ringa om och om igen tills jag får en tid!!

För övrigt har jag blivit ganska less på just gnäll! Visst kan man inte vara som en solstråle precis hela tiden, klart man gnäller och är på dåligt humör ibland! Jag menar mer att jag är trött på dom som bara gnäller! Det är synd om dom pga det och det, eller det är ju så jobbigt med det och det, och det är alltid samma saker, alltid samma negativa attityd! Och en del vill inte ens försöka att hitta nåt bra i det dom klagar över!
Tänk om jag bara skulle sitta här och sucka över livet och bara vara negativ hela tiden, då hade jag gått under för längesen! Jag är helt övertygad om att det är min viljestyrka och mitt sätt att alltid försöka se det positiva i saker som tagit mig så långt som jag faktiskt kommit! Det och det faktumet att jag väljer att kämpa så hårt jag bara kan för mig och mina val i livet! För det är faktiskt ens eget val, och ni som väljer att bara se det negativa och tycka synd om er själva jämnt borde kanske försöka tänka om!

Kommentarer
Postat av: Nea

Ring till nyponet i K-holm,privat men kostar samma taxa,kanonbra! Ja,gnäll är inte roligt,särskilt när vissa personer bara gnäller o aldrig gör nåt åt sin situation själva.. man måste kämpa för att komma nånstans i livet,visst är det skit ibland o ingen som tackar en,men bara försöka gå framåt igen..fortsätt simma, fortsätt simma.. kram

2009-11-19 @ 16:17:37
Postat av: Erikan

Du har så rätt darling!

2009-11-19 @ 21:56:36
Postat av: Caroline

Usch, vårdcentralen i Flen suger fet hästballe. Dels det där med tiderna och bokning som du säger. Och vad är grejen med att man måste ringa så jäkla tidigt om tiderna ändå är slut? Och de vet ju inte vad de håller på med därnere heller. Är inte ens säker på att de ställer rätt diagnoser.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback