Tänk om...

Jag skulle sätta mig och spy galla på allt jag inte gillar? Eller allt som stör mig? Eller bara vara allmännt otrevlig mot vissa människor, fast linda in det i finare ord? För om jag inte pekar ut nån speciell, så är det väl ingen speciell som borde ta åt sig? För då uttrycker jag ju bara min åsikt? Även om jag skulle göra det med en underton av personangrepp.
Well, nevermind! Tänk om om inte fanns?

Imorrn är det Stockholm som gäller! 08.15 går tåget, så det blir tidig uppgång med andra ord! Planen är att vi ska möta upp Helena för att ta en fika och sen åka ut till Nacka Forum för shopping! Har spanat in en snygg klänning på Gina tricot på nätet som jag verkligen hoppas finns också!

Whaa, nu blev jag kissnödig också, så jag ska nog ta och pysa mig!

Kommentarer
Postat av: karin

Hej hopp! Här trillade jag in ifrån guchies bilddagbok! =)

Bra tänk om saker du tar upp tycker jag. Men jag är mer åt det hållet att vi svenskar är så "mesiga" och äckligt lagoma och just det där med att vi inte får göra personangrepp eller peka ut just någon/några. Jag tycker man kan säga och tycka precis vad man vill, men sen finns det ju absolut olika sätt att säga saker till människor. Oavsett negativa som positiva saker anser jag att man kan motivera :) Ge en förklaring bakom s.a.s :)

Ha de gott!

Postat av: karin

Hej igen! =)

Absolut ska man tänka sig för hur man lägger sina ord i munnen innan de kommer ut :) Och ja, även att man ska nog fundera en extra gång om man inte vill ta en diskussion, för oftast finns det ju alltid människor med olik åsikt än en själv :)

Det är väl en fin balansgång det där, antingen är man kanske lite för "mesig" eller så "my way or the highway" s.a.s :)

2009-05-28 @ 09:58:25
URL: http://storkbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback