Ei ymmärrä!

En ganska väl använd fras de senaste dagarna!
För er som alltså inte visste det så har vi varit i Helsinki! Det var inte meningen att så många skulle veta det, eftersom vi i hemlighet åkte med på kryssning för att fira Cina som fyllde 50 år igår! Och om vi har firat sen! Vi har haft det kanon!
Nu är jag hemma (eller snarare hos mamma och lånar datorn), och är jääättetrött! Men jag skulle inte alls ha nåt emot att vända och åka tillbaka! Kanske dock inte med båt, och med en hel del fler timmar att spendera i Helsinki!

I vilket fall, så mötte vi Cina med familj på stationen i Tisdags, där hade vi gömt våra väskor för att Cina inte skulle förstå att vi skulle åka med! När det sen kom en buss (som vi trodde att vi skulle åka med) så plockade vi fram väskorna, men Cina fattade ändå inte! När sen rätt buss kom och vi gick fram till busschaffören för att hon skulle bocka av oss på listan som först forstog hon att vi också skulle åka! Jag önskar verkligen att jag hade haft kameran uppe för att kunnat ta kort på hennes min där! Smärre chock, men hon blev superglad i alla fall! På terminalen i Stockholm sen mötte Helena upp med blommor och presenter, och det visste hon inte heller! När vi skulle åka upp och gå på båten råkade vi ut för en liten olycka, inget vi egentligen behöver gå in djupare på, det gick bra i alla fall! Ombord på båten har vi ätit gott, sjungit, dansat, druckit gott, och bara haft riktigt roligt! I Helsinki gick vi på stan! Först till Stockmann, sen Forum, och efter det Kamppi! Det var mycket att titta på, jag shoppade dock inget! Ganska piss-dåligt av mig, men jag kände mig mest stressad och kunde inte alls varva ner och titta så mycket som jag hade önskat (därför vill jag ha fler timmar att spendera i Helsinki nästa gång)! När vi blev trötta efter ganska många timmar så knallade vi tillbaka till båten, och där spenderades kvällen ungefär likadant som innan, med god mat, sång, dans, och god dricka! Jag kommer sova jäkligt gott i natt! (Och ang shoppingen så shoppade jag lite bra-att-ha-saker i Tax Free i stället, så som smink, öl, cigg, och likör 43! Det kan ju kanske komma till användning nån gång, det blir ju i alla fall inte gammalt i första taget!)

Jag kommer uppdatera med bilder på bilddagboken sen, eller i helgen eller nåt! Jag talar nog om när det blir uppdaterat! Måste gå igenom alla, för det blev en hel del! Och fler kommer det bli imorrn när vi ska på kalas hos Cina! Sen ska de skickas in på framkallning! Niice! :)


Kommentarer
Postat av: Nea

Låter som ni haft kul!Åker gärna till helsinki igen,när sticker vi?kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback