Nästan rädd?

Det har gått så lång tid nu, och jag slår ifrån mig det, jag har repeterat in svar som "äsch, varför skulle det hända mig?" och "det är säkert inget farligt!" Men så kommer det perioder när det gör extra ont och så, som senaste veckan till exempel, och då blir jag nästan rädd, igår kunde jag knappt sova alls, och det känns som att denna natt kommer bli likadan! Och så sitter jag och slösurfar och råkar halka in på en sida hit eller dit, där det står om symptom och så, och jag känner ju igen mig i minst tre.. Så tänker jag att ååh så jävla dumt, varför skulle det vara just så, och varför skulle det hända mig!? Det är säkert inget farligt alls, och jag inbillar mig säkert, världens största hypokondriker kanske? Fast jag vet ju att det är på riktigt, jag ser det, och jag länner det, men ändå slår jag bort det..
Varför ska det vara så jäävla svårt att bara beställa tid hos läkaren!?
Jag borde verkligen göra det, och jag borde kolla upp det här, för det kanske inte är så farligt.. Men samtidigt så skrämmer det skiten ut mig..
För tänk om..?

Kommentarer
Postat av: Petra

Usch ja, hatar såna där telefonsamtal som man vet att man måste göra, men ändå är det så himla jobbigt...

Postat av: emma

tack för din kommentar gumman! jag vet att du finns där, det gör jag! det vore så himla kul att se dig snart!



jag hoppas du tar och ringer det där samtalet till en läkare och ber att få komma så att du får rätsida på vad det än är. ingenting är så jobbigt som att oroa sig sådär, för det kan åtminstone inte bli värre av att du träffar en läkare som kan kolla dig, då får du i alla fall veta om det är nåt. klart jag skulle vilja säga "oroa dig inte, det är säkert inget" men jag vet inte ens vad det är du känner och är så rädd för, men oavsett om jag visste så kan jag inte ta bort din oro, det kan nog bara en läkare göra.

massa kramar till dig!

2008-10-23 @ 08:02:53
URL: http://kalltkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback