Nyårslöfte.

Jag ger vanligtvis inga nyårslöften, tycker att det mest är löjligt, har aldrig gjort det, och märker att folk som ger dem i alla fall inte håller dem. Men i år ska jag ge ett nyårslöfte, till mig själv, som jag faktiskt vet att jag kommer hålla. Mitt löfte är att jag ska gå till tandläkaren (trotts enorm skräck) och fixa mina tänder, och förhoppningsvis kunna få tandställning!
Ja jag vet, såå knäppt att man faktiskt vill ha tandställning, men jag fick det alternativet redan när jag var 13, och fick då välja själv om jag ville ha en eller inte, och vilken normal 13åring som försöker bygga upp självkänsla och självförtroende väljer själv att ha tandställning!? Nej just, det vet ju alla att man blir mobbad då! Men nu vill jag i alla fall ha tandställning, för att slippa mitt överbett, slippa ha ont i käkarna, och för att få raka och fina tänder! (Och nu är jag 23, inte 13, så nu vet jag att jag skiter i om andra tycker det är fult, eller skrattar åt mig, jag kommer få fina tänder efter, och det är värt!)

Ja men visst, nog om det!
Vad har jag gjort annars då? Mindre än man tror!
Och nu ska jag städa tänkte jag mig!

Kommentarer
Postat av: Nea

Tycke det låter som ett bra nyårslöfte.. Jag har väl inte heller direkt nåt, kanske bli bättre på att hålla kontakten med mina vänner,bli bättre att säga vad jag tycker o stå upp för den jag är! Tack för i söndags,det var mysigt! kram

Postat av: Carro

Det låter bra det :D Och jag förstår att du tänkte så när du var 13. Fick själv välja när jag var 12, och självklart sa jag nej eftersom de sa att tänderna kunde ändra sig självt efter några år :D Tänderna blev helt okej, men helt nöjd är man inte. Vågar dock inte använda tandställning i överkäken p.g.a. tidigare komplikationer :s Men tycker du ska satsa på det och sen skita i vad alla andra säger :D Tror att snygga tänder kan göra väldigt mycket för självförtroendet faktiskt :D Har själv tänkt att slipa mina tänder, p.g.a. att de är hackiga, men jag vågar inte tänka på vad det kostar :D

2008-12-17 @ 13:00:24
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback