Julen - Ett irritationsmoment?

Jag blir så trött på människor som bara klagar över julen! Självklart vet jag att det är svårt att få allt att gå ihop gällande pengar, julmat, och julklappar kring jul! Men nu menar jag inte just julstressen, utan hela julen.
Vuxna människor klagar över att de inte får det de vill ha i paketen, eller att det inte var tillräckligt dyrt, ja till och med att det varit för lite paket! Klagomål över att nåt fattas på julbordet, klagomål över ens egen familj, och så vidare och så vidare! Att barn klagar över klappar och så kan man väl kanske förstå, för dem är det ju faktiskt det julen handlar om! Men vuxna människor!? Jag fattar inte! Vad hände med att uppskatta det man har!? Att vara glad för att man överhuvudtaget har ett hem, en familj, mat, och får julklappar?
Själv är jag uppväxt med en familj som aldrig har haft något direkt överflöd av pengar, och som fått vända på kronorna för att få det att gå runt. Jag har aldrig fått (och får inte heller nu för tiden) varken mycket eller dyra julkappar! Jag har däremot turen att få fira jul med båda mina helt underbara familjer, och jag får äta mat! Och bara det räcker långt för mig! Det är något som faktiskt inte alla får. För väldigt många människor har inget hem att komma till, de har inga familjer eller vänner, ingen mat, och inga julklappar! Och ändå sitter folk och klagar över att nån visst glömde att köpa sill till julbordet!? Jag tycker att det är så jävla sjukt, hur en del människor verkligen bara tänker på sig själva, och klagar på allt de kan hitta att klaga på, i stället för att vara tacksamma för vad de faktiskt har just nu!

I vilket fall, så har det idag firats jul hos pappa och Nea! Så mysigt så, med fika, god mat, och massor av tokigheter! I morgon är det dags att fira hos mammsen! Då kommer också Helena och Jonas, och gammelmoster Birgit! Myys!


Nu ska jag lägga mig och läsa!

Kommentarer
Postat av: Nea

Bra skrivet! Och jag undrar i mitt stilla sinne de som har allt det där på bordet,om de är så mycke lyckliga?? Tror inte det! Tack för en underbar julafton,det var mysigt!

2008-12-26 @ 08:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback